Noční vlak Praha – Košice od Regiojetu: Jízdenka za 380 Kč a snídaně zdarma, vyplatí se?

Petr Novák
Publikováno 14. října 2016

Deset hodin trápení v autobuse bez toalety za 600 Kč versus osm a půl hodiny ve vlaku za stejných 600 Kč. Ovšem ve větším soukromí, na celkem pohodlném lůžku a se snídaní v ceně.

Cestování mezi Prahou a Košicemi má řadu podob. Skrblík vyzkoušel lůžkové vozy od Regiojetu.

Z Prahy do Košic pohodlně za 600 Kč 380 Kč

Vlak RJ 1021 vyjíždí z Prahy ve 21:46, příjezd do Košic má naplánován na 6:14 hodin ráno dalšího dne. Dorazil včas. Mezitím stavěl ještě v Pardubicích (22:41), v Olomouci (0:04), v Ostravě (1:11) a v pár dalších českých a slovenských městech.

Mezi Prahou a městem na východě Slovenska jezdí denně dva páry vlaků Regiojet, noční spoj je specifický zařazením lůžkových a lehátkových vagónů. Levnějších lehátek je v každém kupé šest, cena jednosměrné jízdenky začíná na 380 Kč. Lůžka nabízejí více pohodlí a soukromí, v jednom kupé jsou jen tři. Další tři lůžka na opačné straně kupé jsou složena do standardních sedaček a nabízejí prostor cestujícím, kteří nechtějí ležet. Jednosměrná jízdenka s lůžkem z Prahy do Košic stojí 600 Kč, za 1 800 Kč si lze zaplatit celé kupé. V něm mohou současně cestovat 1-3 osoby.

Celou cestu lze u Regiojetu absolvovat v sedě. Jízdenky do kupé pro 6 osob se prodávají od 280 Kč, do otevřeného prostoru za 400 Kč a do kupé pro 4 osoby za 500 Kč. Pro srovnání: Jízdenka ČD z Prahy do Košic k sezení stojí 497 Kč včetně místenky. Jízdenka s lehátkem v kupé pro 6 osob je za 580 Kč, za lůžko v kupé pro 3 lidi se platí 745 Kč. Autobusové jízdenky stojí kolem 600 Kč.

Oproti Českým drahám má Regiojet výhodu v jednoduchosti jízdenky. Zatímco u státního dopravce se platí zvlášť jízdenka a zvlášť poplatek za lůžko, u Regiojetu tvoří cestovní doklad jedna částka.

Lůžkové vagóny Regiojet jsou 35 let staré, nicméně prošly kompletní rekonstrukcí.

Staré vagóny, levné jídlo, přetopené kupé a nefunkční internet

Lůžkový vlak je skvělý hned ze dvou důvodů. Cestující se přes noc celkem pohodlně vyspí, ráno je odpočatý a nerozlámaný jako z klasických sedaček. Noční vlaky zároveň šetří náklady na ubytování, není třeba na noc platit hotel. Na vyšší rychlost a kratší dobu cesty se u spacích vlaků netlačí.

Spací vozy Regiojetu nejsou nové. Pocházejí z let 1981-1982 a původně patřily rakouským drahám ÖBB, před přebarvením na žluto prošly kompletní rekonstrukcí. Osobně na tom nevidím nic špatného. Regiojet vůni novoty dohání velmi dobrým servisem.

Cena jízdenky zahrnuje vodu, pomerančový džus Rio Fresh s dužinou, kávu, nebo čaj a snídaňový set. Během mé cesty se skládal z drobného sladkého pečiva s marmeládou, cestující v lehátkové části místo něj snídali croissant. Další občerstvení lze zakoupit za příjemné ceny. Croissant se šunkou a sýrem nebo s mozzarellou a rajčaty stojí dvacetikorunu, babiččin borůvkový čaj 15 Kč a třeba balíček jerky 38 Kč. Skvělé espresso Illy bohužel k dispozici buď nebylo, nebo se jinak milé stevardce pro něj nechtělo chodit do jiného vagónu.

K lehátkům samotným nemám větších výhrad. Mít však místo 172 cm a 70 kg o 30 kilo a centimetrů víc, nejspíše mám jiný názor.

Osoby s neklidným spaním cestující na horní posteli čeká adrenalinová noc. Palandy nemají zábrany, a tak je od pádu mnohdy dělí centimetry, nebo jistá záchranná síť, o jejíž existenci jsem po celou dobu cesty neměl sebemenší tušení.

Drobné výtky směřují k internetu a k absenci klimatizace. Zatímco při cestě na Slovensko internet fungoval po celou dobu bez problémů, na zpáteční cestě se mi nepodařilo připojit ani jednou. Zato topení běželo naplno na cestě tam i zpět, ovladač nade dveřmi svoji práci odvedl na nedostatečnou. Pomohlo až otevřené okno, díky klimatizaci jinak u Regiojetu věc nevídaná.

Samozřejmě jde o příjemnější situaci, než kdyby topení nefungovalo a ze stropu rostly rampouchy.

Záchranná brzda je hned vedle horního lůžka. Nechytil se někdo po tmě?

Noční vlaky na Slovensko Regiojet: Vyplatí se?

Vyplatí. Tím spíš, když si připlatíte za levnější lehátko, nebo pohodlnější lůžko. Rozdíl v ceně v porovnání se sedačkou není tak výrazný jako rozdíl v pohodlí.

Ceny jízdenek s počtem prodaných míst rostou, vyplatí se je rezervovat s co nejdelším předstihem. Až 6 hodin před odjezdem lze rezervaci bezplatně zrušit, peníze se vrátí zpět na účet. Ubytovací vůz lze rezervovat mezi libovolnými stanicemi, pokud doba jízdy činí alespoň 5 hodin.

Cestující si během rezervace může vybrat konkrétní místo. Nejpohodlnější jsou dolní lůžka, ačkoliv někomu může vadit nedostatek soukromí. To naopak nabízí místo u stropu přístupné po žebříku. Regiojet na rozdíl od Českých drah nerozlišuje pánská a dámská kupé. Cestující do poslední chvíle neví, kdo spolu s ním bude cestovat. Možná by stálo za zvážení pár kupé vyhradit zvlášť pro ženy a muže.

Nad bezpečností ve vlaku po celou noc dohlíží ochranka v reflexních vestách. Regiojet chválím za přísný zákaz konzumace vlastního alkoholu na palubě vlaku. Po prvním napomenutí na problémové cestující volá personál policii, načež je dotyčný vyveden z vlaku.

Doporučení na závěr? Cestování autobusem na této trase nedává smysl. Vlak nabízí vyšší pohodlí za stejnou, nebo nižší cenu. Stačí si jízdenku rezervovat s co nejdelším předstihem.

PS: Regiojet všem cestujícím po absolvování cesty rozešle e-mail s prosbou o zpětnou vazbu. Z respondentů každý měsíc vylosuje 10 šťastlivců, kteří získají kredit na jízdenky v hodnotě 5 000 Kč.

  • Jednosměrná jízdenka od 380 Kč včetně lehátka
  • Snídaně v ceně
  • Levné občerstvení
  • Možnost rezervovat si celé kupé
  • Na pořádek dohlíží bezpečnostní služba
  • Jednoduchý ceník (lehátko/lůžko je v ceně jízdenky)
  • Cestující neví, s kým bude v kupé
  • Až moc funkční topení

Šneci s kakaem, vanilkou a k tomu marmoška. Dobrá snídaně.


J
Jaroslav 14.10.2016 – 15:20

Ceny u ČD jsou v tomto článku zavádějící. Kdybych si zahrál na Skrblíka, dokázal bych napsat návod jak na ně. A byly by levnější než Regio Jet. A u ČD už 2 roky jezdím lůžkovým vlakem s klimatizací a naprosto fungující wifi. Nemám nic proti Regio Jetu, nicméně tento článek je jednostranný!

Odpovědět

Petr Novák
Petr Novák redaktor Skrblíka 16.10.2016 – 11:55

Tento článek především nemá být srovnání ČD vs. Regiojet, je to recenze nočních vlaků Regiojetu. Pokud máte nějaké tipy, jak ušetřit za vlaky u Českých drah, budu rád, když se o ně podělíte.

Odpovědět

D
Dalibor 20.10.2016 – 20:22

Přesně tak.Když člověk vi jak,tak se da dost ušetřit...

Odpovědět

k
karel 03.07.2018 – 17:21

Největší blbost zrušení lůžkovového vlaku CHeb -Košice.

Odpovědět

L
Libor 26.02.2019 – 20:02

Čd jsou pěkně drahé 2500 Kč za jízdenku praha - Košice (lůžkový vagon)

Odpovědět

MB
Marta Bohušová 16.05.2019 – 09:38

Sme veľmi radi, že aj túto Vašu službu budeme môcť v lete využiť so svojimi vnukmi. Určite to bude na úrovni - super, ako všetky Vaše služby.

Odpovědět

Dd
Dobrý den, chtěla bych jet s dětmi na výlet ve spacím voze..Prosím o typ..děti 10+7 let..já seniorka..Jedná se nám o zážitek pro děti..Děkuji 26.05.2019 – 14:56

Dobrý den, chtěla bych jet s dětmi na výlet ve spacím voze..Jedná se o mě seniorku a děti sedm a deset let..Prosím o typ. ..Děkuji velice Jírová

Odpovědět

k
karel 11.09.2020 – 10:54

Bude záhodno obnovit spojení Cheb - Košice. Lůžkové vozy paráda .

Odpovědět

F
Filip 20.06.2023 – 08:35

Tak: I. Není to lůžkový vůz, je to lehátkový vůz, původně řady Bvcmz248 DB. Je to, tedy, zhruba 50 let starý RIC-Z vagón, to jenom, abychom si ujasnili, o čem se bavíme - je zhruba stejně starý, jako "populární" "koženky" řady B Českých Drah. Z toho, že jde o lehátkový vůz, vyplývá mnohé: lehátka jsou poměrně tvrdá. Oddíly mají šířku oddílů k sezení ve vozech 1. vozové třídy (skříň i uspořádání oddílů jsou shodné s vozy Am Bundesbahnu), a také mají tu nepříjemnou vlastnost, že mají prosklení i na dveřích a stěnách do chodby, takže cestujícím svítí do rypáku celou noc zářivky z chodby, to se odstínit prostě nedá. A oddíl se nedá pořádně zamknout, má jenom zamykání na universální klíč a bývá u něj řetízek. II. Jestliže si zaplatím celý oddíl za těch cca Kč 1,600.00, tak za cca Kč 1,700.00 mám u ČD celý lůžkový půloddíl kategorie Single, se sprchou na představku, s pohodlnější postelí, se snídaní v ceně (ale opravdu snídaní, jo, dvě housky, máslo, natierka, salám atp.), službami professionálního stewarda, dveřmi, přes které mi nebude svítit celou noc světlo do rypáku, s dveřmi, které jdou opravdu uzamknout (na kartu, jak v hotelu), se zastřením okna tak, že je v kupé fakt tma (a veškeré vnitřní osvětlení lze zhasnout), atp. To je, bohužel, nemoc naší doby, že může dopravce nabízet lehátkový oddíl jako "lůžkový", je to, samozřejmě, klamavá reklama, ale lehátko se s lůžkem srovnat nedá. Když bych chtěl "šporovat", zaplatím si lehátko T4, do oddílu pro čtyři osoby a pořád budu mít větší komfort, než v "lůžku" RJ. Nic proti RJ, ale od člověka, který neví, že v lehátkovém voze jsou popruhy / zvedací zábrana, tedy předpokládám, že v žádném lehátkovém / lůžkovém voze nikdy nejel, je recense bezcenná. To je to samé, jako bych já dělal recenzi footballového zápasu: vím o něm úplný hovno!

Odpovědět

Napsat komentář

Další články z kategorie Cestovní průvodce


💵

Šetříme vám peníze. Ukazujeme, kde zbytečně přeplácíte.

🖋️

Nejsme žádní poradci. Jsme novináři, naši prací je předávat informace.

😊

Skrblík je zdarma. Financuje nás reklama, ne peníze čtenářů.

Jsme féroví. Doporučujeme jen to, čemu sami věříme.

🙏

Jsme lidi a chybujeme. Nepřesnosti se však snažíme rychle opravit.

Rubriky
O nás