Nejlevnější elektromobil 2024 → 9 modelů do 1 000 000 Kč

Daniel Bartoš
Publikováno 7. prosince 2023
  • Nejlevnější nové elektroauto pořídíte již od 494 900 Kč
  • Srovnali jsme pro vás 9 nejlevnějších elektromobilů na českém trhu
  • V nabídce je parťák do města, dvoumístné autíčko i vesmírný povoz

Elektromobilita nabrala v Čechách i ve zbytku světa obrátky, motoristy rozdělila na dva hlavní tábory. Ti, co ji milují a ti, co ji odsuzují. Ať už chceme nebo ne, zdá se, že čím dál více se v automobilismu blíží doba elektřiny. Přináší dokonce jisté výhody. Oproti tomu má vlastnictví elektromobilu i některé nevýhody.

Kdy je pro vás elektromobil vhodná volba

Pořídit si elektromobil může znamenat značnou změnu životního stylu. Majitelé musí počítat s nižším nájezdem během nízkých teplot a od toho se odvíjející plánování tras a vyhledávání dobíjecích stanic. Pokud máte rodinu a nepohybujete se pouze po městě, ale i na delších trasách jako jsou dovolené nebo obchodní cesty, tak má z našeho osobního pohledu elektromobil smysl jako druhé auto k vašemu vozu se spalovacím motorem. Elektroauto je naprosto dokonalé pro provoz ve městě, kde můžete zdarma zaparkovat, zdaleka nebudete mít takovou spotřebu energie a produkce spalin jako spalovací motor.

Jsou i tací, kteří vlastní pouze elektromobil a jsou schopni s ním jet i daleko do zahraničí. V těchto případech je ale potřeba více plánovat dopředu a rozmýšlet v jakých místech zastavíte na přestávku, aby jste svůj vůz dobili. Má to i tu výhodu, že vás dobíjení donutí dát si přestávku a teoreticky tak předejdete možné únavě a nesoustředění se po zdlouhavé jízdě.

Výhody vlastnictví elektromobilu

  • Dálniční známka zdarma
  • EL značky – Parkování v městských centrech zdarma
  • Nízké servisní náklady oproti spalovacím motorům
  • Menší poruchovost oproti spalovacím motorům
  • Možnost nabití elektromobilu i doma v garáži
  • Pohodlné a tiché cestování

Nevýhody vlastnictví elektromobilu

  • Vysoká pořizovací cena
  • Drahá výměna baterií
  • Nižší dojezd, zejména při zimních obdobích
  • Stoupající cena elektřiny
  • Poměrem růstu prodejů elektroaut výše zmíněné výhody pravděpodobně vymizí

 

9 nejlevnějších elektromobilů pro rok 2024

Vybrali jsme pro vás 9 nejlevnějších elektromobilů na českém trhu. V rámci srovnání jsme vypíchli i zajímavosti o daných vozech, které pro vás jakožto budoucí majitele mohou být rozhodující. V případě pořízení elektromobilu raději doporučujeme čistě nové vozidlo nebo případně zánovní. Při pořízení staršího vozu s vyšším nájezdem se může cena výměny baterií klidně vyšplhat k hodnotě nového vozu.

  1. Nejlevnější elektromobil 2024 → 9 modelů do 1 000 000 Kč | © Dacia

    Dacia Spring 65 EXTREME od 494 900 Kč

    Novou Dacii Spring EXTREME pořídíte za cenu od 494 900 Kč. Pokud však prahnete ještě po levnější variantě, je možné pořídit Dacii Spring Essential, která v základu stojí od 419 900 Kč. Jedná se ale o menší, pomalejší a méně výkonnější verzi modelu Dacia Spring.

    Dacia Spring má malý dojezd, je potřeba počítat ještě s nižším dojezdem, než uvádí výrobce. Redaktoři, kteří vůz testovali se při teplotě 20 stupňů a rychlosti 110 km/h shodují na dojezdu okolo 150 km. Kvůli dojezdu a výkonu tento vůz doporučujeme spíše jen jako městské auto, na jízdy po městě by jistě mělo stačit.

    Technické parametry a výbava

    Dacia Spring edice EXTREME nabízí výkon 48 kW (65 koní), maximální rychlost je 125 km/h. V základní verzi nalezneme manuální klimatizaci, elektrická okna vpředu i vzadu, 15” ocelová kola s okrasnými kryty a také zadní parkovací senzory s kamerou. O bezpečnost cestujících se stará 6 airbagů a E-CALL, systém pro nouzové volání. Pro nabití můžete využít Flexi Charger 230V pro domácí nabíjení.

  2. Nejlevnější elektromobil 2024 → 9 modelů do 1 000 000 Kč | © Fiat

    Fiat 500e 24 kWh: 715 000 Kč

    Fiat 500e je poměrně novým hráčem na trhu elektromobilů. V dřívějších letech se dala koupit elektrická verze předchozího modelu, ta se však musela dovážet ze zahraničí. Nový Fiat 500e je skvělým parťákem do města zejména v základní 24 kWh verzi, která nabízí pochopitelně nižší dojezd než dražší 42 kWh verze. Díky svým rozměrům je Fiat skutečně obratný a koneckonců i úsporný. Dojezd 190 km dle WLTP není moc velký.

    Pokud srovnáme vůz z praktického hlediska s konkurenty jako jsou Opel Corsa-E nebo Dacia Spring, má Fiat skutečně menší prostor pro posádku i zavazadla. I přesto podobně jako u Smartu EQ ForTwo platí, že Fiat 500e cílí na speciální cílovou skupinu, které si ho spíše pořídí díky tomu, že se jim líbí, než že by byl úchvatně praktický. Díky své základní cenovce  se řadí mezi levnější elektromobily, a proto by nový Fiat 500e mohl být opravdu zajímavou a stylovou volbou.

    Technické parametry a výbava

    V základní výbavě se dá 500e pořídit v šedé barvě, která je v ceně a na 17” kolech. Také nalezneme prvky jako jsou LED přední světlomety, ale také jistě majitelé ocení 10,25 palcovou navigaci i s podporou Android Auto, nebo autonomní řízení 2. úrovně. To znamená například parkovací asistent a asistent jízdy v kolonách.

    Informace o vozu

    Výkon 87 kW/116 hp, 220 Nm
    Průměrná spotřeba dle WLTP 14 – 14,9 kWh/100 km
    Dojezd dle WLTP (kombinovaný styl) 190 km
    Doba nabíjení (rychlonabíječka / wallbox 6,6 kW / 10A domácí zásuvka) <40 min / 4 h / 15 h 
    Maximální rychlost 150 km/h
  3. Nejlevnější elektromobil 2024 → 9 modelů do 1 000 000 Kč | © Hyundai

    Hyundai Kona Electric ECO 39,2 kWh: 849 990 Kč

    Hyundai Kona Electric patří díky své pestré základní výbavě jistě k zajímavým kandidátům. Jak u některých elektromobilů bývá zvykem, Hyundai není výjimkou, design působí futuristicky a připomíná skoro vesmírný povoz. Design je ovšem otázkou vkusu a jistě dle našeho názoru stojí za povšimnutí.

    Kona je díky svým rozměrům skvělá na denní ježdění. Relativně dobře s ní zaparkujete a nákup do kufru dáte také. Objem kufru představuje 332 litrů, po sklopení sedadel pak 1 114 litrů, tudíž dokážete přemístit i nějaké věci větších rozměrů. Co musíme podotknout, je absence předního kufru, přičemž vepředu je prostoru relativně dostatek.

    Za peníze základní ceny Kona nabízí příjemný dojezd a poměrně dost výbavy. Základní verze se nazývá ECO s baterií 39,2 kWh, verze Style stojí od 959 990 Kč. Oproti tomu nejdražší verze Power 64 kWh Smart Premium začíná s cenovkou od 1 239 990 Kč.

    Technické parametry a výbava

    Ve verzi ECO Smart nalezneme například 17” litá kola, které za příplatek doplníte o metalický celolak vozu. Kona nabízí dostatek asistenčních systémů, jako například asistent pro vedení jízdy v pruzích, rozjezdu do kopce, nouzové brzdění a varování před čelní kolizí. V interiéru dále nalezneme systém pro upevnění dětských sedaček ISOFIX, látková sedadla, přičemž sedadlo řidiče je výškově nastavitelné s elektricky nastavitelnou bederní opěrkou.

    V zimě jistě užijete vyhřívaný volant a přední sedadla a celkový design oživují hliníkové pedály. Hudbu a telefon můžete obsluhovat pomocí 10,25” barevného displeje. Rádio podporuje DAB a také Apple Carplay a Android Auto. Při potřebě si Konu můžete přepnout do režimu sport, či ECO. Tempomat a parkovací kamera s čidly je samozřejmostí. Za příplatek 40 000 Kč si můžete dokoupit balíček Range, jehož součástí je tepelné čerpadlo, pro efektivní vytápění a ochlazování interiéru bez snížení dojezdu. Dále je součástí systém předehřevu akumulátoru a 11 kWh třífázová nabíječka.

    Informace o vozu

    Výkon 100 kW/136 hp, 395 Nm
    Průměrná spotřeba dle WLTP 14,7 kWh/100 km
    Dojezd dle WLTP (kombinovaný styl) 305 km
    Doba nabíjení (rychlonabíječka / wallbox 6,6 kW / 10A domácí zásuvka) 48 min / 4 h 15 min / 19 – 31 h
    Maximální rychlost 167 km/h
  4. Nejlevnější elektromobil 2024 → 9 modelů do 1 000 000 Kč | © Nissan

    Nissan Leaf VISIA 39 kWh: 859 000 Kč

    Nissan Leaf je další menší elektromobil vhodný do města. V aktuální chvíli si můžete pořídit již faceliftovou verzi, která oproti předchozí působí mnohem moderněji. To, že se jedná o elektromobil hned napoví výrazná aerodynamická kola, mající za úkol snížit odpor vzduchu, a tak i spotřebu. Dle dostupných recenzí si recenzenti vychvalují design, avšak kritizují dlouhou dobu nabíjení, která i při použití rychlonabíječky trvá do plného nabití zhruba 43 minut. Zavazadlový prostor nabídne 435 litrů.

    Základní cena verze VISIA vychází na 859 000 Kč, ale po vybavení se může vyšplhat až nad 1 014 000 Kč. Nejdražší varianta TEKNA nabízí mimo jiné i baterii s větší kapacitou, a tak i vyšším dojezdem o zhruba 115 km. Dále pak audiosystém BOSE, přední LED světlomety nebo asistenční systémy Pro PILOT.

    Technické parametry a výbava

    Co za své peníze vlastně očekávat v základní verzi? Zas tak moc toho bohužel není, avšak například s Apple Carplay i Android Auto můžete počítat. Získáte také automatickou klimatizaci s časovačem, aktivní ovládání podvozku – sledování dráhy vozu a kontrola pohybu karoserie. Startovat vůz budete pomocí bezklíčového startování a do kopce vám pomůže asistent rozjezdu.

    Informace o vozu

    Výkon 110 kW/150 hp, 320 Nm
    Průměrná spotřeba dle WLTP 17,1 kWh/100 km
    Dojezd dle WLTP (kombinovaný styl) 270 km
    Doba nabíjení (rychlonabíječka / wallbox 6,6 kW / 10A domácí zásuvka) 43 min / 7 h 30 min / 20 h
    Maximální rychlost 144 km/h
  5. Nejlevnější elektromobil 2024 → 9 modelů do 1 000 000 Kč | © Opel

    Opel Corsa-E EDITION 50 kWh: 899 990 Kč

    Opel Corsa-E vychází ze svého benzínového dvojčete. Mnoho recenzentů si chválí tepelné čerpadlo, které je v Opelu již v základu a prodlouží tak dojezd o pár kilometrů. Skvělé je také kapalinové chlazení, které umožňuje nabíjecí výkon až 100 kW, tím pádem lze vůz nabít relativně rychle. Díky svému designu se Corsa-E zalíbí spíše konzervativnějším klientům, kteří chtějí mít design auta se spalovacím motorem, ale jezdit na elektrický pohon.

    Technické parametry a výbava

    Základní výbava vozu Corsa-E se jmenuje EDITION a je celkem pestrá. Nalezneme tu například systém pro rozpoznávání dopravních značek, asistent rozjezdu do kopce nebo varování před vybočením z pruhu. Dále pak brzdový asistent, varování před čelní kolizí a nouzové brzdění s detekcí chodců.

    Automatická klimatizace a 7” display je také samozřejmostí, dokonce s podporou DAB a funkce Apple Carplay nebo Android Auto. Někteří také ocení systém ISOFIX. Vůz se dodává na 16” kolech s jednofázovou palubní nabíječkou 7,4 kW.

    Informace o vozu

    Výkon 100 kW/136 hp, 260 Nm
    Průměrná spotřeba dle WLTP 16,1 – 15,8 kWh/100 km
    Dojezd dle WLTP (kombinovaný styl) 353 km
    Doba nabíjení (rychlonabíječka / wallbox 6,6 kW / 10A domácí zásuvka) 30 min / <5 h / <31 h
    Maximální rychlost 150 km/h
  6. Nejlevnější elektromobil 2024 → 9 modelů do 1 000 000 Kč | © Peugeot

    Peugeot e-208 ALLURE 50 kWh: 920 000 Kč

    Peugeot E-208 pořídíte již od 920 000 Kč. Pakliže se pro něj rozhodnete, není možné jej pořídit v elektrické verzi v základní variantě ACTIVE PACK, ale je nutné pořídit minimálně ALLURE, případně dražší GT. Oproti svým konkurentům nabídne dojezd až 362 km dle WLTP.

    Doba nabíjení skrze standardní nabíječky (wallbox a domácí zásuvka) je relativně vysoká. Jak znázorňuje tabulka níže, nejčastěji budete pravděpodobně nabíjet na 100 % baterie 7 hodin a 15 minut. Rychlonabíječka vám e-208 dle jejího výkonu nabije za 26 až 41 minut. Používání rychlonabíječek se však nedoporučuje příliš často, jelikož mohou snižovat výdrž baterie. Proto je vhodné rychlonabíječky používat spíše v případech, kdy jedete na delší cestu a nemáte zrovna prostor pro čekání X hodin na nabití.

    Když se podíváte na nový e-208, pravděpodobně ho krom štítku “e” a EL značek nerozeznáte od klasické benzínové verze. To jistě ocení konzervativnější klientela, která neprahne po příliš futuristických autech, avšak chce užívat výhody spojené s elektromobilitou. Uvnitř nás trkne do očí u Peugeotu již delší dobu běžně malý sportovní volant. Recenzenti hodnotí obecně e-208 kladně, nicméně ne vždy se shodují s dojezdem 362 km. Zejména pak v zimě údajně dojezd mimo město dosahuje zhruba 240 km.

    Výbava

    Ve výbavě ALLURE, tedy potřebné výbavě k pořízení elektrické verze, nalezneme kromě 16” hliníkových kol i další vychytávky. Někteří jistě ocení zatmavená zadní okna, automatickou klimatizaci, Peugeot I Cockpit, hands-free startování vozu, všechna 4 okna v elektrice.

    Ale také třeba přední LED světlomety s LED denním svícením, zadní parkovací čidla, 6 rozmístěných airbagů, zadní parkovací asistent, elektronickou kontrolu tlaku v pneumatikách. A v neposlední řadě 7” displej s rádiem, DAB, bluetooth i pro telefonování, a možností zrcadlení telefonu skrze Apple Carplay a Android Auto.

    Informace o vozu

    Výkon 100 kW/136 hp, 260 Nm
    Průměrná spotřeba dle WLTP 15,5 kWh/100 km
    Dojezd dle WLTP (kombinovaný styl) 362 km
    Doba nabíjení (rychlonabíječka / wallbox 6,6 kW / 10A domácí zásuvka) 26 – 41 min / 7 h 15 min / 23 h
    Maximální rychlost 150 km/h
  7. Nejlevnější elektromobil 2024 → 9 modelů do 1 000 000 Kč | © Citroen

    Citroen e-C4 LIVE PACK 50 kWh: 965 000 Kč

    Citroen e-C4 můžete pořídit v benzínové i naftové variantě. Nás ale dnes zajímá zejména ta elektrická, která je k dispozici již od základní výbavy LIVE PACK. E-C4 se vyrábí s jedním elektromotorem o výkonu 136 koní a kapacitou baterie 50 kWh. Kufr nabízí objem až 380 litrů s dvojí podlahou, což je oproti svým konkurentům jistě zajímavé číslo.

    Celkově je v interiéru spousta odkládacích prostorů. Snad jediným problémem je svažující se střecha nad zadními sedadly, což značně snižuje komfort vyšším cestujícím na zadních sedadlech.

    Recenzenti si vychvalují měkký komfortní podvozek, ten prý ale není příliš vhodný pro sportovní jízdu. Spotřeba vozu se dle testujících lidí značně zvyšuje při vjezdu na dálnici, a to klidně na 23 kWh/100 km. Nedoporučují ho tedy moc na cestování po dálnici, ale spíše po městě.

    Výbava

    Ve výbavě Live Pack nalezneme vychytávky, jako jsou například ISOFIX, asistent pro rozjezd do kopce, elektronická kontrola tlaku v pneumatikách, tempomat s omezovačem rychlosti. V rámci základního paketu bezpečnost varování před opuštěním jízdního pruhu, coffee break a systém pro rozpoznávání dopravních značek.

    Středový displej měří 10”. Podporuje DAB, Apple Carplay a Android Auto. Telefonovat lze skrze handsfree pomocí Bluetooth. Klimatizaci má e-C4 automatickou a dvouzónovou. Vpředu nalezneme denní LED světlomety a halogenové potkávací s automatickým spouštěním. Výbavu Live Pack pořídíte pouze s černými látkovými sedadly, přičemž řidičovo je výškově nastavitelné. e-C4 se dodává na 16” ocelových discích. Mimo Live Pack lze e-C4 pořídit v dalších 4 výbavách, přičemž ta nejlepší začíná od 1 014 900 Kč.

    Informace o vozu

    Výkon 100 kW/136 hp, 260 Nm
    Průměrná spotřeba dle WLTP 17,3 kWh/100 km
    Dojezd dle WLTP (kombinovaný styl) 353 km
    Doba nabíjení (rychlonabíječka / wallbox 6,6 kW / 10A domácí zásuvka) 26 – 41 min / 7 h 15 min / 23 h 15 min
    Maximální rychlost 150 km/h
  8. Nejlevnější elektromobil 2024 → 9 modelů do 1 000 000 Kč | © Opel

    Opel Mokka-E Elegance 50 kWh: 979 990 Kč

    Opel Mokka-E je vyráběn v rámci mateřského koncernu PSA, a proto sdílí své technické parametry téměř i s Peugeotem e-208, nicméně rozměrově je spíše srovnatelný s Hyundai Kona Electric. Opel pořídíte od 979 990 Kč v základní výbavě, což se nám navzdory dojezdu dle WLTP 255 km zdá krapet neúměrná cena. Dle průzkumů však Mokka-E za příznivého teplejšího počasí dokáže ujet i 385 km, tudíž skutečně záleží na počasí.

    Mokka-E jistě patří ke kategorii stylových-futuristických vozů, jistě zaujme nadšence moderních technologií. Zavazadlový prostor pojme celkem 310 litrů, což je o 40 litrů méně, než spalovací verze. Recenzenti si pochvalují jízdní vlastnosti a poměrně moderní vzdušný interiér. Mokka-E je sice malé auto, zevnitř tak ale nepůsobí. Recenzenti často vytýkají rychle ubíhající dojezd na dálnicích při běžných dálničních rychlostech. Vůz se zdá být vhodný spíše pro cestování po městě a případně pro kratší vzdálenosti mezi městy.

    Opel Mokka-E můžete pořídit v základní výbavě Elegance od 979 990 Kč s tím, že Opel často nabízí akční slevy. Nyní Mokku-E tak můžete pořídit od 929 990 Kč.

    Výbava

    Ve výbavě Elegance najdeme například asistenta rozjezdu do kopce, asistenta před opuštěním jízdního pruhu, varování před čelní kolizí, zadního parkovacího asistenta a panoramatickou parkovací kameru 180°. Za zmínku jistě stojí také LED světlomety vpředu i vzadu a pro denní svícení i mlhovky.

    Dále Elegance nabídne automatickou jednozónovou klimatizaci, bezklíčové startování, 7” digitální panel s podporou Apple Carplay a Android Auto. Také s podporou DAB, bluetooth volání a zvuk vycházející ze 6 rozmístěných reproduktorů.

    Volant je obohacen potažením z kůže a multifunkcí. Sedadla jsou pak v kombinaci kůže a látky a řidičovo je výškově stavitelné. Zrcátka jsou elektrická a zároveň vyhřívaná. Elektrická jsou pak i všechna 4 okna. Vůz se prodává na 17” dvoubarevných ráfcích z lehké slitiny. Další výbava se dá za příplatek přikoupit, i přesto to zní jako celkem dostatečně vybavený vůz pro městské ježdění.

    Informace o vozu

    Výkon 100 kW/136 hp, 260 Nm
    Průměrná spotřeba dle WLTP 18 kWh/100 km
    Dojezd dle WLTP (kombinovaný styl) 255 km
    Doba nabíjení (rychlonabíječka / wallbox 6,6 kW / 10A domácí zásuvka) 26 – 41 min / 7 h 15 min / 23 h 15 min
    Maximální rychlost 150 km/h
  9. Nejlevnější elektromobil 2024 → 9 modelů do 1 000 000 Kč | © Mini

    Mini Cooper SE 32,6 kWh: 990 600 Kč

    Mini Cooper SE patří do segmentu stylovek. Oproti předchozím generacím Mini Cooper SE rozhodně narostl na své velikosti. Kapacita kufru nabízí 211 litrů, při sklopení zadních sedadel pak 731 litrů. Pořídíte ho již od 990 600 Kč, avšak při přidávání další výbavy cena přesáhne milion relativně o značnou částku. Dle WLTP se hodnotí dojezd Mini okolo 234 kilometrů za běžného počasí. Vůz je oproti své běžné benzinové verzi téměř k nerozeznání. Avšak čeho si na první pohled všimnete jsou jistě chybějící výfukové koncovky. Krom toho, lehce rozdílná maska a štítek se ikonkou kabelu.

    Obecně Mini Cooper SE recenzenti velice chválí. Co však některým příliš nesedlo je vesmírný zvuk, který vůz vydává zhruba do rychlosti 30 km/h, poté zvuk ustane. V interiéru je poměrně dost prostoru i pro posádku, pokud nepočítáme zadní místa, tam se skutečně vejde málo kdo, a když, tak spíše z nouze. Nicméně Mini je rozhodně dokonalé auto, pokud si s ním chcete užít i lehce sportovní jízdu. Na silnici totiž sedí báječně. Jediné, co recenzenti vytýkali byl dojezd. Tato motokára totiž často nutí řidiče šlapat jí na krk a to má za následek také snížení dojezdu, který se reálně může  pohybovat okolo 160 km.

    Výbava

    Sériová výbava Mini Cooperu SE není určitě chudá. Nalezneme v ní například systém ISOFIX, akustickou ochranu chodců, 6 airbagů, nárazový senzor, asistent brzdění při průjezdu zatáčkou a dynamické brzdové světlomety. Dále základní lak Melting Silver III – spíše šedý odstín, chromové dekory u světel a klik dveří. Interiér je zdoben tmavou látkou, lze si ale připlatit i za různé barvy kůže.

    Multimediální systém podporuje DAB, a také řidičské profily.  V základu Mini nabízí tepelné čerpadlo, alarm a mnoho druhů různých typů dobíjecích kabelů. Jak u značek Mini a BMW bývá zvykem, nabízí nespočet možných paketů a příplatkových výbav, které jistě doporučujeme prostudovat v ceníku, případně konfigurátoru vozu.

    Informace o vozu

    Výkon 135 kW/184 hp, 270 Nm
    Průměrná spotřeba dle WLTP 15,2 kWh/100 km
    Dojezd dle WLTP (kombinovaný styl) 234 km
    Doba nabíjení (rychlonabíječka / wallbox 6,6 kW / 10A domácí zásuvka) 29 min / 4 h 45 min / 15 h
    Maximální rychlost 150 km/h

Zatím žádné komentáře

Napsat komentář


💵

Šetříme vám peníze. Ukazujeme, kde zbytečně přeplácíte.

🖋️

Nejsme žádní poradci. Jsme novináři, naši prací je předávat informace.

😊

Skrblík je zdarma. Financuje nás reklama, ne peníze čtenářů.

Jsme féroví. Doporučujeme jen to, čemu sami věříme.

🙏

Jsme lidi a chybujeme. Nepřesnosti se však snažíme rychle opravit.