České dráhy → Odškodnění za zpoždění vlaku (NÁVOD 2024)
- Při zpoždění alespoň 60 minut můžete od Českých drah získat kompenzaci
- Je nutné cestovat přímo zpožděným spojem
- Rovněž musí být splněna podmínka minimální ceny jízdenky
-
Kompenzace za zpožděný vlak Českých drah
Zpoždění vlaku je 60–119 minut
Nejprve je nutné zkontrolovat cenu jízdenky pro jeden směr a pro jednoho cestujícího – musí činit alespoň 360 Kč ve vnitrostátní a €16 (381 Kč) v mezinárodní přepravě. Splňujete-li tuto podmínku a doba zpoždění je 60 až 119 minut, máte nárok na odškodnění ve výši 25 % z ceny jízdenky.
Zpoždění vlaku je 120 minut a více
Za této situace musí výše zmiňovaná cena jízdenky dosáhnout alespoň 180 Kč ve vnitrostátní a 190 Kč€8 v mezinárodní přepravě. Je-li tomu tak, bude vám vráceno 50 % z ceny jednosměrné jízdenky.
-
Co dělat při zpoždění vlaku
Pro sledování aktuálních zpoždění vlaků doporučujeme tuto přehlednou mapku a nádražní informační tabule.
Uplatnit nárok na kompenzaci můžete na webu ČD, nebo na staniční přepážce. Připravte se na vyplňování záludného formuláře! Nezapomeňte si nechat vypsat také potvrzení o zpoždění vlaku, a to buď u průvodčího, nebo u pokladní přepážky po vystoupení z vlaku.
Žádat o kompenzaci můžete u mezinárodní přepravy 3 měsíce zpětně. Vždy je třeba mít k dispozici originály jízdních dokladů.
-
Nestihli jste poslední spoj?
U vnitrostátní přepravy máte nárok na alternativní přepravu do místa vyznačeného na jízdence. Po domluvě můžete využít spoj jiného dopravce (vlakového nebo autobusového) a v krajním případě také taxi. Dráhy vám přepravu proplatí, vždy je však bezpodmínečně nutné se nejprve domluvit se zaměstnancem Českých drah ve stanici, ve které vám spoj ujel.
Není-li možné dokončit přepravu pomocí alternativní přepravy, vzniká cestujícím nárok na přiměřenou úhradu za ubytování v místě, kde došlo k ujetí spoje, a také za nezbytné výdaje nutné k dopravě na místo ubytování.
V případě zpoždění při příjezdu nebo odjezdu vlaku o více než 1 hodinu vám České dráhy poskytnou voucher na občerstvení v množství odpovídající čekací době (pokud je ve vlaku nebo ve stanici k dispozici nebo jestliže může být dodáno).
-
Mrzli jste, pekli jste se a první třída nikde?
Ve vlacích kategorií R (rychlík), Ex (Expres), IC (Inter-City), EC (Euro-City), SC (Super-City), railjet, EN (Euro-Night) a nightjet vzniká nárok na odškodnění také v případech nefunkční klimatizace či topení, není-li řazen vůz první třídy nebo chybí-li garantované elektrické zástrčky.
V rámci vnitrostátní přepravy můžete požádat o odškodnění ihned u průvodčího, který vám v případě uznání vystaví dobropis na služby Českých drah ve výši 30 Kč. Při mezinárodní přepravě činí výše odškodného 25 % z ceny jízdenky a rezervace, nárokovat odškodnění si můžete stejným způsobem, jako je tomu u zpoždění.
To co se tady píše je jen teorie skutek utek nedostanete nic nedostanete a udělají z vás takového blbca že se budete divit aji ušima mám takovou zkušenost
Odpovědět