Pavelkovo skrblení 34: Kde koupit levné letenky, moje zkušenosti s Tank ONO
Udělal jsem si na Vánoce radost letenkou do Dublinu. Irsko patří mezi evropské státy, které jsem ještě nikdy nenavštívil, takže bylo na čase to změnit. Přes kterou společnost se vyplatí letenku, jejíž skutečná hodnota je 3 500 Kč, koupit? Server pelikan.cz ji nabízí za 3 685 korun. Na známé stránce letuska.cz je ta samá k mání za 3 815 Kč. letenky.cz ji nabízejí za neuvěřitelných 4 265 korun. Student Agency, která se v reklamě chlubí nejlevnějšími letenkami na trhu, ji na přesně zadaný den prodává rovněž za 4 265 korun.
Jen pro pořádek uvádím, že let je společnosti Ryanair, u níž jste rádi, když nemusíte stát a odbavené zavazadlo je plus minus za dalších osm set korun. Kdybyste si chtěli zvýšit standard, můžete letět třeba Lufthansou, připravit si však musíte více než šest tisíc korun.
Teď jsem si všiml, že na skrblíkovi je dokonce kupón, který mi zlevní stokorunový poplatek za vystavení kupónu na korunu. Rozhodnuto. Pelikán je vůbec můj oblíbený portál. Kromě samotných letenek nabízí celé akční balíčky, v nichž je zahrnuto i ubytování, občas snídaně, auto a další služby. O spoustu věcí se však musíte postarat sami – především o dopravu z letiště do hotelu. Balíček konkrétně do Dublinu vychází na 5 790 korun. V ceně je výše zmíněná obousměrná letenka a ubytování na tři noci ve tříhvězdičkovém hotelu. Hotel je však poměrně daleko od centra. Já si ubytování zajišťuji sám přes booking a ve svém termínu jsem našel přímo v centru obdobné hotely za prakticky stejnou cenu.
Jinak musím skrblíka pochválit i za další věci. Nedávno jsem například studoval možnosti cestovat po Evropě i dalšími dopravními prostředky. Třeba autobusem. Prolezl jsem stránky několika dopravců a zjistil některé věci, které se následně objevily i v článku na skrblíkovi, jeden dopravce, konkrétně maďarský OrangeWays byl pro mě dosud neobjevený.
Také mě zaujal článek o levném benzínu společnosti Tank ONO. Můžu čtenáře ubezpečit, že na naftu a dříve benzín této společnosti jezdím několik let a neměl jsem žádný problém. Dokonce mi připadá, že je jediná, co má naftu a benzín z ropy. Jak jinak si vysvětlit, že jako jediná upravuje své ceny podle světových cen ropy. Něco o tom vím, mám asi 8 % svého finančního portfolia v komoditním fondu zaměřeném na ropu a jeho cena je na 40 procentech původní hodnoty.
Letenky Ryanairu doporučuji kupovat přímo na Ryanair.com. K vyhledávání letenek doporučuji program Azuon, stojí minimálně za vyzkoušení. Prohledává letenky od několika desítek aerolinek, umí je kombinovat, pracovat s mezipřistáními, podmínkami... základní verze je zdarma, jinak se platí 9 euro za 3 měsíce, nebo 19 euro za 12 měsíců. Program je v češtině.
Odpovědětno nevim jakej motor ma p., Pavelka ve svem vozidle, ale jestli ma statej diesel do roku 2004,tak ten sezere i treba fritovaci olej, kdyz bude namichanej. opravdu nedoporučuji naftu do nových motoru common Rail, ktere jsou velice haklive na kvalitu nafty. opravdu pozor na to co tankujete. priklad jednoho meho zakaznika. jezdi na benzinu vervu nebo shell nitro a zkusil minuly tyden tank ono ve cvikove. nafta za 29.90. natankoval plnou nadrz a ejhle auto velice hlucne a spotřeba sla z 5.2 na 5.9. jedna se o passat 2.0tdi 2007. takze kdyz spocitam 50litru nadr tak mi to vychazi ze usetri na penezich cca 5.50,-Kč *50=275,-Kč, jenže spotřeba je o 0,8dcl vyssi, tzn ze ujede cca 830km na nadr s touto spotrebou a se spotrebou cca 1000,-. takze rozdil je cca 170km?? coz je ba penize cca 10litru coz jsou 300kc! takze co z toho plyne? ue se to absolutně nevyplati! nebuddte vsichni tak hloupi! pochopte ze ČR je odpad a tak to je ze vsim! myslim jidlo ap. podotykam ze po natankovani znovu shell nitro motor opravdu přede zase jako kote. a proc vsichni resi neustale vstriky a cerpadla? protoze jsme odpad i v naftě a tank ono je prostě shit! jak rikam, starym dieselum to nevadí!
Odpovědět