Vyzkoušeli jsme službu Chytrý balík: Jak obstála ve srovnání s Českou poštou?
O Chytrém balíku jsme vás již informovali. Jde o službu, zajišťuje posílání balíků přímo od dveří zákazníka. Využívá k tomu služeb čtyř kurýrních společností – Geis, PPL, inTime a GLS. Fakticky tak funguje jako zprostředkovatel mezi odesílatelem balíku a kurýrem.
Jak si jednoduše objednat Chytrý balík
Celý systém funguje na jednoduchém principu. Zákazník v internetovém formuláři vyplní spíše obecné informace o zásilce – rozměry, hmotnost, zdali chce zásilku zaslat na dobírku a požadovaný termín vyzvednutí zásilky. Nejbližší termín je vždy následující pracovní den, nejzazší dva měsíce.
Přeměřování ani vážení se nekoná. Stačí jen zvolit, jestli se jedná o balík do 1 kg, nebo do 5 kg a jestli mají obvodové strany méně, či více než 300 cm v součtu.
V dalším kroku se vybírá kurýr, u malé zásilky s hmotností do 1 kg vychází nejlevněji Geis s cenou 99 Kč. Kurýrní společnosti se liší nejen cenou, ale také časem, do kterého je možné vyzvednutí balíku objednat, aby k němu došlo následující den. U Geisu je to 23:30.
Následují dvě stránky, na kterých se postupně vyplňují údaje o odesílateli a příjemci zásilky. V posledním kroku se volí způsob úhrady, na výběr je mezi online převodem a platbou kartou. Doporučujeme druhou možnost, urychlíte tím zpracování objednávky.
Zásilka je automaticky pojištěna do 50 000 Kč nezávisle na zvoleném kurýrovi.
Chytrý balík vs. Česká pošta
Po odeslání a zaplacení dorazí na e-mail potvrzení objednávky. My jsme si pro testovací účely vybrali společnost Geis, jejíž kurýr nás ve zvolený den kontaktoval a domluvil si s námi přesný čas vyzvednutí.
Přijel na čas, vyzvednutí proběhlo rychle a bez komplikací, ačkoliv na to již nemá Chytrý balík vliv.
Po celou dobu je možné stav zásilky sledovat na webu Chytrého balíku prostřednictvím čísla, které je uvedeno na dokumentu Objednávka přepravy. Ten zákazníkovi předá kurýr při přejímce.
Chytrý balík tak alespoň na základě naší zkušenosti funguje rychle, šetří čas i peníze. Podobnou službu vyzvedávání zásilek přímo u zákazníka sice od nedávna nabízí i Česká pošta, nicméně přinejmenším v našem případě vychází výrazně dráž.
Jediný povzdych tak směřuje jen k nemožnosti stáhnout si z webu kurýra Geis doručovací list. Přístup je chráněn k heslem, ke kterému zákazník nemá přístup, neboť jako plátce je na objednávce vedena společnost Chytrý balík.
- Jednoduchý a přehledný proces objednání
- Možnost platby kartou
- Nižší ceny ve srovnání s Českou poštou
- Výběr z několika kurýrních společností
- Nemožnost si u společnosti Geis stáhnout doklad o doručení
Jaké máte zkušenosti se službou Chytrý balík vy? Napište nám do diskuze.
Funguje to skvěle :) Doporučuji!
OdpovědětMám dotaz,dorucujete také kočárky? Děkuji Šittichová
OdpovědětDobrý den Jiřino, nepracuji sice pro Chytrý balík, ale jsem si jistý, že kočárky doručují. Cena za doručení je 295 Kč.
OdpovědětKoukám, že se s porovnavačema balíků roztrhl pytel. Osobně preferuji Zaslat.cz ale zkusím i Chytrého, díky za tip. J.
OdpovědětJiřino, kočárky doručují, známá si přes ně nechala kočárek nedávno dovézt.
OdpovědětSlužbu chytrý balík si zvolila moje protější strana,která mě posílala zboží.Jedním slovem katastrofa!
OdpovědětZkuste to rozepsat více slovy, takto je vypovídající hodnota zcela nulová.
OdpovědětZklamání !!! Objednala jsem si vyzvednutí dvou balíků (přišlo mi potvrzení že si balíky v daný den vyzvednou) a na daný termín si nikdo nepřijel ani se nikdo neozval a další den ráno v 9:00 volám na Chytrý balík a nikdo tam není. Je smutné že jim zákazník nestojí ani za to aby napsali ,že se vyzvednutí přesouvá na jiný den. Od 8:00 do 18:00 čekáte jak d...l na vyzvednutí od přepravce IN TIME. Poučení IN TIME již nikdy více.
OdpovědětKatastrofa řidič dorazil až druhý den, posílal jsem balík na dobírku 29.12.2015 zatím jsem žádné peníze za balík nedostal i když balík zákazník převzal. Podám trestné oznámení ... skutkovou podstatu trestného činu podvodu podle trestního zákoníku naplní pachatel, který ke škodě cizího majetku sebe nebo jiného obohatí
OdpovědětO jakou přepravní společnost šlo? Četl jste si obchodní podmínky a rozumíte roli Chytrého balíku v rámci přepravy zásilky?
OdpovědětS Chytrým balíkem zasílám často a funguje to super... dobírka, vyzvednutí, doručení, avízo, štítky, sledování zásilky, peníze do max 10 dní (mám účet u stejné banky).. Firma Geis je také spolehlivá, jenom INTIME je všechno jiného než IN TIME... ale za to Chytrý balík nemůže, takže doporučuji :)
Odpovědětjo... a doklad o doručení od firmy Geis či jiného dopravce nepotřebuji... udělám si prostě screenshot :)))
OdpovědětTato spolecnost je velmi amaterska. Cislo Na kuryra mi neprislo a nasledovalo dlouhe cekani ne 'nekoho' kdo by si balicek prevzal. nezvedaji telefon prakticke cely den. Jsem zaskocena touto NEsluzbou. To je tak kdyz se dnes nekdo pousti do businessu a vubec na to nema. Zcela jasne nikomu nedoborucuji. Naprosti amateri
OdpovědětChytrý balík je tragédie. Posílala jsem dětskou autosedačku a v den předání zásilky kurýrovi nikdo nepřijel a nikdo se neozval. Po urgenci na infolince InTime jsem se večer se dozvěděla, že to kurýr nestihl. Přijel až další den odpoledne. Dnes měl být balík doručen a stále se ještě motá někde mezi depy. Příjemci jsem slíbila termín doručení dle informací Ch.B. druhý den, takže je to pro mě celkem nepříjemná situace.
OdpovědětAle to není chyba Chytrého balíku, ale chyba kurýra. To je dost podstatný rozdíl.
OdpovědětByl jsem okraden. Službu ChytrýBalík.cz jsem využil poprvé a naposled. Objednal jsem přepravu a uhradil okamžitou platbu předem online přes PayU. Pro vyzvednutí balíku nikdo nepřijel. Okradli mne o 139Kč, na uvedeném telefoním čísle nereagují. Jdu to nahlásit na policii. Vzhledem k tomu, že se jedná o malou částku, je však potřeba, aby okradených bylo více a podali hromadnou žalobu, do té doby s tím nikdo nic neudělá.
OdpovědětPoslal jsem balík pres Chytrý balík, zaplatil prepravné a od té doby se mi nikdo neozývá. Dovolat se je nemozné, spedice také neprijela. Zdá se, ze jsem nalítnul na nejakého podvodníka, co se schovává pod jmenem chytrý balík. Na e-mail se taky nikdo neozval. Byla to poslední zásilka - nikdy více!!!! Stipl
OdpovědětPrisla jsem o 109,- Kc. Objednala a zaplatila zásilku pres Pay My way spediter In Time neprijel, nikdo se nane nedovolá. Jsou to lumpové kdyz se nedokázou ani ozvat. Nikdy víc chytrý balík a InTime!!!! Potrebovali by dát k soudu! Vzít jim Licenci.
OdpovědětHanno/Vladimíre, pro příště: Když chcete psát několik negativních zkušeností k jedné firmě "pod různou identitou", 1. Nepište je krátce po sobě, 2. Použijte rozdílný e-mail, 3. Použijte různou IP adresu. Takhle ten váš komentář nelze vůbec brát vážně.
OdpovědětTak to Vám tedy pěkně děkuji, včera jsme objednali službu, zaplatili, vybrali jsme si in time a nyní tady čtu ty šílený recenze,pro balík zatím nikdo nedojel(ačkoli musíme čekat do 18hodin),ale již nyní mám strach , že ani nikdo nedojede a , že jsme také vyhodili 109,- zbytečně. No měli jsme asi nejdříve číst recenze a teprve poté objednávat. Kdo je pro nějaké hromadné řešení?
OdpovědětTak službu jsme nakonec stornovali,kurýr In Time nepřijel.Storno bez problémů,peníze vráceny do 3dnů,takže nakonec vše dobře dopadlo
OdpovědětVELMI VARUJI A ROZHODNĚ NEDOPORUČUJI. NEJHORŠÍ PŘEPRAVNÍ ČESKÁ FIRMA VŠECH DOB. NEKOMUNIKUJÍ. NEBEROU TELEFON. VE SLEDOVACÍM ODKAZU DATA NESEDÍ SE SKUTEČNOSTÍ. DODÁNÍ O TÝDEN POZDĚJI, NEŽ DEKLAROVANÝ TERMÍN.
OdpovědětDobrý den, Společnost Chytrý balík spolupracuje mimo jiné i se společností in time a jsou s nimi obrovské problémy balík ztratily nedoručily a ještě chtějí zpět polovinu poštovného jsou neuvěřitelně drzí nekomunikují s vlastními kurýry a dokonce na ně ani nemají kontakt. hlásají doručení do druhého dne a nedoručily ani za tři týdny. určitě nedoporučuji
OdpovědětROZHODNĚ NEDOPORUČUJI. Kurýr se ozve 5minut před vyzvednutím balíčku,nebo až když je před domem. Posílali jsme dva balíčky a u obouch nám bylo řečeno,že balíček příjemce odmítl. Při dotazování důvodu odmítnutí,nám bylo řečeno,že jim kurýr balíček ani nedoručoval.... KATASTROFA
Odpovědětdoručení probíhalo přes chytrybalik - INTIME... kromě toho, že pro zásilku si přijeli o několik dní později, tak při převzetí odmítli označit jako křehké... zásilku byla doručena úplně rozbitá a reklamaci neuznali, neboť podle nich nebyl dodržen přepravní manuál INTIME, který nám ani před převzetím zásilky neposkytli, bylo zabaleno dle instrukcí na chytrybalik.cz, ale to není to stejné. Raději takovéto služby nepoužívat.
OdpovědětTak až to budete vesele zkoušet, připravte se na to, že na peníze z dobírky budete čekat půl měsíce. Rozhodně tuto službu nedoporučuji pokud potřebujete zaslat na dobírku. A dopravce rozhodne na čas nepřijel. Místo ve 14:00 u mě strašil už v 9:00. Bohužel taky chodím do práce.
OdpovědětDobrý den, moc jste mi článkem pomohl, respektive komentáře pod článkem mě odradily od této služby. Telefon opravdu nikdo celý den nebere a nespokojených zákazníků přibývá. Vyzkoušela jsem proto zaslat.cz, tak uvidím, jak budou plnit v čase. Děkuji. Hezké léto!
OdpovědětPosílala jsem na dobírku a stále čekám na peníze. Posílám dotazy na info@chytrybalik.cz, ale vůbec neodpovídají, na tel. se nelze dovolat, resp. nikdo ho nezvedá. Velmi špatné jednání a vidím, že i špatné recenze. Nevím, jak dál postupovat??
OdpovědětAno kočárky doručuje,ale peníze odesílateli už ne pošle.
OdpovědětTak x krat sluzba vyuzita a az na nedostatky jakoze prijede kuryr s dennim spozdenim nebo doruci o par dní dele nez je sjednano tak vse vzdy bylo v poradku... Nyni jsem zaslala vec na dobirku-moje zboži dovezli-penize prevzali (4800kc) a jiz si nechali...dnes je to 16.dni co penize za balik prevzali ale me bohuzel jeste neposlali.. telefony nezvedají..na email nereagují... na fb po poslaní smajlíku na konci zpravy mi odepsala pani vcera,ze dobírky nema v komptenci,ze to resi finanční oddelení,ale na to oddelení kontakt zadny není-absolutní neochota... za peníze se budu rvat a kdyz do konce tydne nepslou jdu a PČR.... Koukam od cervna s vyplacením ma tato spolecnost velke problemy!!! PROTO RADEJI VYBERTE JINOU DOPRAVNÍ SPOLECNOST-ZDE UŽ NIKDY!!!!!!!
Odpověděttak já si objednala chytrý balík od nás k adresátovi s dobírkou... přišly maily i sms ,že balík vyzvedne řidič Fa Intime s dobírkou která bude připsaná za 4-6 dní . tak ok.. v den převzetí nic.. celý den čekám nic.. šofér měl číslo nedostupné.volám onu službu, oni s tím ni nemají .dali mi kontakt jinam , tam s tím také nic neměli, dali mi číslo zase jinam.. Kdy mi pán tedy konečně sdělil ,že Venca je spolehlivý a ozve se. Venca se ozval teda druhý den..zboží převzal. no balík následující den doručen nebyl a ve sledování zásilek jsem četla- nepřevzato !! odesílatel zboží nepřipravil!!(to jako já :-) )dále nedoručeno, ztraceno -poškozeno! nutno přebalit..Balík došel za 3 dny naštěstí celý a ok ... a peníze? 14 dní tj 9 pracovních a peníze stále nemám.. v tom bude balík chytrý.. možná až vykutáleně přechytralý...
OdpovědětDoposud to fungovalo skvěle. První problém byl před rokem, kdy fa Geist nepřevzala balík z Mariánských Lázní v termínu a prochu pracně se to nahánělo,ale dopadlo to dobře. Letos odeslání z Brna do Mariánek stejnou firmou bez problémů, ale zpět to už zajištuje asi o 100 Kč dražší PPL, která balík stejně nepřevzala, nemá jej ani v systému..... Na Chytrý balík se snažím od 9 hod. dovolat - marně a na e-mailovou korenspondenci - i když píší,že do 30 min. neodpověděli. Milan
Odpovědětdobrý deň prajem, chcel by som sa s Vami podeliť o negatívnú skúsenosť s touto spoločnosťou, kde mi mali vyplatiť 340€ na dobierku a vyplatili mi 340 CZK čo je cca 13€. Mám potvrdený mail s dobierkou 340€ na môj účet a toto je ich vyjadrenie : jak jsem sdělila již v předešlém emailu, záležitost bereme za uzavřenou. Jsme si vědomi chyby, která byla v emailu a velice nás mrzí, že k z toho důvodu došlo k nedorozumění. V emailu byla chybně zadána měna, místo korun byla uvedena eura. V každém případě přímo při zadávání objednávky jste si mohl všimnout, že dobírku do objednávky zadáváte v korunách, nikoliv v eurech. Částku Vám tedy z tohoto důvodu doplatit nemůžeme. Zprostředkovali jsme takovou službu, jakou jste si objednal. cenu v CZK som nemohol zadať nakoľko v potvrdzujúcom maily vygenerovanom touto spoločnosťou mám dobierku v EUR, pravdepodobne vznikla chyba niekde u nich.
OdpovědětPosílala jsem chytrý balík tento týden,za 2 dny mi ho vrátily že to bylo špatně zabalené,přišla jsem o 165 kč!!Balík byl 100% zabalen perfektně,ve mně to vře jakou mám zlost,na tuto službu,chytrý balík!!!Nikdy v životě už bych je neobjednala,tak jsem to poslala přes českou poštu,paní na poště říkala že je to precizně zabalené a navíc to stálo 161 kč,takže zlatá,podotýkám zlatá ČESKÁ POŠTA!!!
OdpovědětVôbec neodporúčam, sklamaná. Nikdy viac
OdpovědětDobrý den. Chytrý balík už nikdy. Zaplatil jsem a dostal info na kurýra s termínem. První den nic. Pravda nenapsal jsem ulici. Volal jsem kurýrovi proč mi nezavolal, že nepřijedou. Řekl, že přijedou druhý den. Nepřijeli. Volal jsem na centrálu slíbili, že mi seženou číslo na kurýra. Neozvali se. Opět jsem volal na centrálu. Nevěděli proč mi nikdo nevolal, zatím prý nesehnali číslo na kurýra. Tři hodiny sháněli číslo :-(. Storno přepravy snad proběhne bez problémů. Prý mi peníze vrátí. Budu doufat. Běžně recenze nepíši, ale nyní jsem musel udělat výjimku. Proto varuji před touto službou a všem , kteří využijí přeji šťastné odeslání a ještě šťastnější doručení.
OdpovědětFirmu Chytrybalík som si vybral pre jej výhodnú cenu a sľubované rýchle doručenie. Doručenie som si objednal 6 Novembra 2020. Balík obsahoval pomerne cenné veci v hodnote presahujúcej 1000 eur. Po nedoručení v čas som kontakoval zákaznícku linku opakovane až kým som sa nedozvedel, že môj balík sa stratil! (20 Novembra 2020). Po podaní reklamácie a všetkých dokumentov, ktoré boli potrebné na podanie reklamácie, firma Chytrýbalík nedodržala lehotu riešenia reklamácie, ktorú si sama deklarovala v reklamačnom poriadku (30 dní) a po viacerých telefonátoch a emailoch bola moja reklamácia zamietnutá v celej sume! (12 Januára 2021) Dôvod: Osobné veci, sú vylúčené ze prepravy. Pri objednávaní služby to nikde nebolo napísané. Na odvolanie reklamácie, ktoré je v mojich právach Chytrýbalík ani neodpovedá. Chytrýbalík stratil balík a navyše zamietol aj reklamáciu v celej sume. Neodporúčam služby Chytréhobalíka, radšej Vám odporúčam si priplatiť za poriadne doručenie a vyhnúť sa tak škode, ktorá prevyšuje hodnotu služby mnohonásobne. Je mi ľúto, že pred objednaním služby som si povedal, že tie hodnotenia na margo tejto firmy sú prehnané. Opak je pravdou.
OdpovědětNeodporúčam absolútne. Objednali a uhradili sme v stredu s tým, že v piatok príde kuriér, v piatok napísali popoludní, že veľa zásielok a prídu v pondelok. V pondelok nič. V utorok poslali Sms s číslom a časom kedy príde kuriér. Nič sa neudialo. Keď sme volali kuriér povedal, že on isto nie, možno kolega. Večer sme napísali spoločnosti mail, je štvrtok večer a žiadna odpoveď. Zásielku som odniesla dnes na poštu...
OdpovědětSe službou chytrý balík, resp. přidělenou společností GLS jsem hrubě nespokojena. Objednala jsem ve středu ráno vyzvednutí balíku, zaplatila obratem, ve čtvrtek ráno přišla sms, že kurýr balík vyzvedne ten den v rozmezí času 12-15 hodin. Byla jsem kvůli tomu celý den doma, nikdo nepřijel ani nevolal. Večer přišel e-mail, že balíček nebyl vyzvednut, protože odesílatel nebyl zastižen!Absolutní nehoráznost, nehnula jsem se z domu ani na 5 minut. Ne e-mail s dotazem, co to má znamenat, zatím nikdo neodpověděl, na telefon není možné se dovolat. Dnes zatím ani nepřišla žádná sms, že by si pro balíček někdo přijel, tak mne asi zas čeká celodenní čekání. Na to, že jsem potřebovala, aby zásilka byla doručena dnes, opravdu super služba. Kilový balíček za 119 Kč. Už nikdy více tuto službu, budu samozřejmě žádat vrácení platby. Myslela jsem, že budou lepší, než Česká pošta, ale opravdu zklamali na celé čáře. Jejich heslo ušetříme vám čas a nervy opravdu nějak nefunguje a je to přesně naopak. Tuto službu nebrat.
OdpovědětToto je druhá skúsenosť, na jar balík z Bratislavy do Prahy prišiel v pohode. Zato teraz, celé zle. Vo štvrtok odoslané do Prahy. 6.12.mal byť doručený, nebol. Po telefonáte som sa dozvedela, že kuriér len zazvoní na zvonček, bolo to o 14,30, keď adresát, ktorý je v práci nereaguje, má smolu. Balík môže byť na tri dni uloženy do depa. Hoci kuriér ma telefón na adresára, nekontaktuje ho, to je vraj nejaký nadštandard. Ani nepošle správu, že bude doručovať, ani nedá tovar do vydajne. Ešte som sa s takýmto spôsobom nestretla a to nakupujem často cez internet. Veľké sklamanie.
OdpovědětUž nikdy !!!!! Nekomunikují, balík není doručen! Zásilku převzala DPD, ale nikde najednou není. Komunikace žádná. V žádném případě to neberte !!!
Odpovědět