Změna operátora za 2 dny, aby zůstalo stejné číslo (O2, T-Mobile, Vodafone)
- Změnit mobilního operátora je velmi jednoduché a rychlé
- Zákon o elektronických komunikacích ukládá přenesení telefonního čísla do 2 pracovních dnů
- Zákon stanovuje také maximální výši smluvní pokuty při předčasném zrušení smlouvy
-
Výpověď u stávajícího operátora podávat nemusíte
Změnit operátora je velmi jednoduché. Stačí se obrátit na zvoleného operátora a ten již zařídí vše potřebné.
Zákazník musí pro samotný přenos znát své telefonní číslo a takzvaný ověřovací kód účastníka. Tento kód se dá snadno zjistit v účastnické smlouvě nebo případně v samoobsluze operátora.
Operátoři musí telefonní číslo mezi sebou převést do 2 pracovních dnů.
-
Změna operátora bez pokuty
Zákon omezuje smluvní pokuty v případě předčasného ukončení smlouvy uzavřené na dobu určitou. Sankce platí pouze zákazník, který ukončí smlouvu do 3 měsíců od jejího uzavření. V takovém případě je účtováno 5 % z ceny měsíčních paušálů, které zbývají do uplynutí sjednané smlouvy.
Pokud zákazník předčasně zruší smlouvu na dobu určitou až po 3 měsících jejího trvání, žádnou pokutu neplatí.
Podmínkou přenosu je vyrovnání všech závazků u původního operátora.
-
Deaktivace původní a aktivace nové SIM karty
U nového operátora je třeba vybrat si tarif, vyzvednout novou SIM kartu a domluvit datum přenosu. Ve smluvený den (obvykle mezi půlnoci a druhou hodinou ranní) přestane být SIM karta původního operátora funkční. Telefon nebude mít signál a nebude se moct přihlásit do sítě.
Poté (může to trvat až do šesté hodiny ranní) nastane okamžik, kdy se SIM karta nového operátora poprvé přihlásí do sítě. Od tohoto okamžiku lze využívat služby nového operátora.
Retence, aneb jak získat slevu u operátora
Ještě než požádáte nového operátora o přenos čísla, vyplatí se kontaktovat stávajícího operátora. Operátor vám může nabídnout slevu v řádu až desítek procent nebo možnost upravit skladbu tarifu dle počtu provolaných minut, odeslaných SMS zpráv a přenesených dat.
Retence je hra. Cílem operátora je prodloužit vaši smlouvu a ideálně navýšit úvazek. Cílem zákazníka je ušetřit, nebo získat více služeb za méně peněz.
Čím vyšší měsíční útrata, tím vyšší sleva
Výše možné slevy roste spolu s tím, jak roste měsíční útrata zákazníka. Započítává se do ní i pevný internet, mobilní TV a všechny další služby vázané k danému účtu, nikoliv pouze dotyčný mobilní tarif.
Zjistěte si aktuální retenční nabídky operátorů
Na telefonát s retenčním oddělením se připravte. Pokud vás zaskočí, požádejte o zavolání v jiný čas a v mezičase si prostudujte fórum MobilMania.cz. Uživatelé v něm zveřejňují aktuální retenční nabídky O2, T-Mobile i Vodafone. Získáte tak jasnou představu, jakou slevu můžete získat.
Zatím žádné komentáře