Letecká společnost AirAsia byla založena v Malajsii roku 1993. Hlavní základna se nachází na letišti Kuala Lumpur.
AirAsia je nízkonákladovým dopravcem, který se v žebříčku 50 nejlevnějších dopravců světa umístil na stříbrné pozici. Létá převážně do oblastí jižní, jihovýchodní a východní Asie, ale nalezneme i spoje směřující do Austrálie, na Havaj či Blízký Východ.
Agentura Skytrax řadí AirAsia mezi tříhvězdičkové dopravce. Průměrné stáří flotily dosahuje 5,4 let (údaj z července 2020).
AirAsia do Prahy nelétá.
V současné době neobsluhuje ani žádné jiné evropské letiště. Linky do Velké Británie a Francie byly zrušeny.
Online check-in je dostupný na stránkách dopravce vždy s předstihem 14 dní. Pro úspěšné odbavení je potřeba zadat místo odletu, kód rezervace a jméno pasažéra.
Odbavit se také můžete pomocí mobilní aplikace AirAsia.
Výběr sedadla je zpoplatněn. Cena se odvíjí dle typu sedadla a délky letu.
Klasické odbavení na letišti je zpoplatněno částkou 51 Kč10.60 RM. Platba je požadována pouze u vnitrostátních letů po Malajsii, v případě mezinárodních spojů je letištní odbavení zdarma. Přepážky se otevírají vždy 2 až 3 hodiny před plánovaným odletem.
Na některých letištích (převážně v jihovýchodní Asii) lze využít samoodbavovací kiosky.
Každý pasažér s AirAsia má nárok na jeden kus příručního zavazadla a jeden menší osobní předmět (např. kabelka či taška na notebook), který musí splňovat rozměry 40 × 30 × 10 cm.
Cestovní třída | Počet kusů | Maximální rozměry | Váhový limit |
---|---|---|---|
Všechny | 1 | 56 × 36 × 23 cm | 7 kg |
Odbavené zavazadlo není zahrnuto v ceně nejlevnější cestovní třídy Low Fare. Lze dokoupit zavazadla o hmotnosti 15 kg až 40 kg. Cena závisí na zvolené váze a délce trasy. Vždy zavazadla dokupujte s předstihem online, na letišti jsou ceny mnohem vyšší.
Součet tří stran odbaveného zavazadla nesmí přesáhnout 319 cm.
Cestovní třída | Počet kusů | Váhový limit |
---|---|---|
Low Fare | 0 | 0 kg |
Value Pack a Premium Flex | 1 | 20 kg |
Aerolinky AirAsia lze nepřetržitě kontaktovat v aplikacích WhatsApp a Messenger.
Využít lze také služby chatbota přímo na stránkách společnosti. Naleznete jej v pravém spodním rohu.
Pokud váš let měl zpoždění nebo byl úplně zrušen, měli byste mít nárok na kompenzaci. Před odesláním emailu dopravci (support_activities@airasia.com) si pečlivě prostudujte náš článek s návodem, jak správně o tyto kompenzace žádat. Za odeslání formuláře nic neplatíte, vše je zdarma a je vždy výhodnější o svůj nárok požádat.
Letěli jste se společností AirAsia? Jak jste byli spokojeni s kvalitou nabízených služeb? Co se vám líbilo a co naopak ne? Podělte se s námi o své zkušenosti do komentářů. Děkujeme.
Šetříme vám peníze. Ukazujeme, kde zbytečně přeplácíte.
Nejsme žádní poradci. Jsme novináři, naši prací je předávat informace.
Skrblík je zdarma. Financuje nás reklama, ne peníze čtenářů.
Jsme féroví. Doporučujeme jen to, čemu sami věříme.
Jsme lidi a chybujeme. Nepřesnosti se však snažíme rychle opravit.