Xiamen Airlines, známá také pod názvem XiamenAir, je čínská letecká společnost. Sídlí v přístavním městě Sia-men (Xiamen).
Společnost provozuje pravidelné lety z mezinárodního letiště Xiamen. Méně často využívá také mezinárodní letiště Peking Ta-sing, Fu-čou Čchang-le a Chang-čou Siao-šan.
Aerolinka byla založena v roce 1984. Nejedná se o nízkonákladovou společnost, ceny letenek jsou tak vyšší.
Xiamen Airlines odbavuje nejvíce vnitrostátních letů. Létá však také do Evropy, Spojených států, Kanady nebo Austrálie.
Průměrné staří letadel činí 7,7 let (údaj z prosince 2021).
Xiamen Airlines nelétá do Prahy. Z evropských destinací létá pouze do Amsterdamu a Paříže.
Není možné se odbavit online. Aerolinka nemá k dispozici ani svou mobilní aplikaci.
K odbavení se dostavte k přepážkám Xiamen Airlines na letišti alespoň 90 minut před odletem.
U mezinárodní letů nesmí součet všech tří stran příručního zavazadla přesáhnout 115 cm:
Cestovní třída | Počet kusů | Maximální rozměry | Váhový limit |
---|---|---|---|
ekonomická | 1 | – | 5 kg |
U mezinárodní letů nesmí součet všech tří stran odbaveného zavazadla přesáhnout 158 cm:
Cestovní třída | Počet kusů | Váhový limit |
---|---|---|
Ekonomická | 1 | 23 kg |
K dispozici je e-mailová adresa: ams@xiamenair.com (pobočka v Amsterdamu).
Je možná také komunikace přes aplikaci WeChat: xiamenams
Aerolinku můžete kontaktovat i přes Facebook Messenger.
Xiamen Airlines kompenzace za zpožděný let
Pokud byl váš let opožděn a za zpoždění je zodpovědna aerolinka, má povinnost:
(1) poskytnout bezplatné jídlo;
(2) poskytnou knihy a jiné předměty pro zábavu a volný čas;
(3) poskytnou komunikační pomoc cestujícím v nouzi;
(4) u zpoždění, která trvají déle než tři hodiny, budou cestujícím poskytnuty bezplatné ubytovací služby, přičemž přednost bude zaručena starším, nemocným a těhotným cestujícím, cestujícím s malými dětmi, dětem bez doprovodu a cestujícím s jinými zvláštními potřebami;
(5) pokud zpožděný let přiletí na cílové destinace po skončení letového řádu a není již k dispozici žádná veřejná doprava, měla by být podle situace zajištěna pozemní doprava pro cestující;
(6) Za zpoždění letu o čtyři hodiny nebo déle by cestujícím (včetně kojenců a dětí) měla být poskytnuta finanční kompenzace.
Připravili jsme si pro vás článek s návodem, jak si zažádat o kompenzaci za zpožděný let.
Letěli jste s leteckou společností Xiamen Airlines? Podělte se s námi o svou zkušenost v komentářích.
Šetříme vám peníze. Ukazujeme, kde zbytečně přeplácíte.
Nejsme žádní poradci. Jsme novináři, naši prací je předávat informace.
Skrblík je zdarma. Financuje nás reklama, ne peníze čtenářů.
Jsme féroví. Doporučujeme jen to, čemu sami věříme.
Jsme lidi a chybujeme. Nepřesnosti se však snažíme rychle opravit.